Výběrové řízení v STRV šlo jako po másle - 1.část

Psal se středeční říjnový večer a já si přidal jednu recruiterku z STRV do Linkedin sítě. Její odpověď přišla okamžitě. Byla tak nadšená a přátelská, že mě to ihned dostalo. Slovo dalo slovo a my se domluvili na pivko, které se mělo uskutečnit hned druhý den.

Na pivko jsem se vážně těšil, protože už z prvotních zpráv z ní vyzařovalo něco víc. Skutečný zájem.

Povídali jsme si o všem možném, hlavně tedy o mně. O mé povaze, o tom co mě baví, co hledám, či čemu se chci věnovat. Velmi detailně mi také popsala, jak to u nich chodí, a jak se tam pracuje. Sdělila mi i všechny benefity, které z dané pozice plynou. Celé to bylo uvolněné a neformální. Navíc hledali člověka se znalostmi, které přesně pasovaly na mě. Super :)

K tomu všemu ta holka na mě byla neuvěřitelně připravená, to jsem ještě nikdy nezažil. Nastudovala všechny firmy, ve kterých jsem pracoval, přečetla si i všechny mé zvěřejněné publikace, a to i ty několik let staré. To na mě udělalo obrovský dojem a celý pohovor byl o to snadnější. Kéž by byl takto připravený každý recruiter.

STRV pracuje primárně pro americké klienty, tím pádem musí všichni ve firmě umět anglicky. Já jsem věděl, že má znalost je nanejvýš B1, a to není zrovna nejlepší. Super je, že všechny meetingy, porady a cally s klienty jsou v angličtině, tím pádem ji člověk rychle vypiluje. Horší byl fakt, že jsem vůbec nevěděl, zda na to mám. Bylo to jen o tom dostat šanci, a to stejné si uvědomovala i recruiterka.

V té době byly v STRV tři kroky výběrového řízení.

  1. Vytvořit testovací projekt.
  2. Zavolat si s učitelkou angličtiny z USA.
  3. Formality s dalšími členy týmu na pobočce STRV v Praze.

Vzhledem k mé obavě z angličtiny jsme se dohodli, že 1. a 2. kolo prohodíme.

Telefonát s rodilým mluvčím

Úvodní pivínko skončilo a my jsme byli domluveni, že se mi ozvou. Už druhý den v 10h mi psali, jestli nemůžu mít onen 15minutový call s učitelkou AJ. Nechtělo se mi mluvit anglicky bez přípravy, ale čím dříve bych to měl za sebou, tím lépe, a proto jsem na to kývnul.

Volali jsme si přes Skype, a to ještě z mobilních dat. Celý hovor se sekal jako prase, takže nejen, že jsem ji vůbec nerozumněl, ale ani jsem ji neslyšel :D Nakonec se mi podařilo navrhnout, abychom si zavolali přes mobil. Díky nervozitě jsem asi minutu přemýšlel, jaké mám vlastně číslo. Nakonec jsem si vzpomněl a my si zavolali přes mobil.

Paní učitelka byla velmi přátelská a krásně artikulovala. Vše jsem ji rozumněl. Byl to jednoduchý call o mě, mé rodině a o životě všeobecně. Co jsem dělal o víkendu, nebo co budu dělat o víkendu. Jak jsem se dostal k tomu, co dělám, odkud je moje rodina atd. Nervozita brzy opadla a já vystřihl svoji nejlepší angličtinu v životě. Lépe bych to už nedal. Ano, byť to byla z mého pohledu best angličtina, sám jsem cítil, že tam jsou chyby a obrovské nedostatky.

Ještě ten den mi řekli zpětnou vazbu a ta zněla: “Není to špatný, ale na komunikaci s klienty to ještě není.” To jsem samozřejmě chápal. Pak ovšem dodali: “Každopádně se nám moc líbíš, a proto bychom chtěli, aby sis zavolal ještě s account managerkou, která má na starosti všechny projekty. Ona hned zjistí, jestli to bude dostačující, nebo ne.” Na jednu stranu to byla dobrá zpráva, ale do dalšího telefonátu se mi už nechtělo.

Druhý call v angličtině

Začátkem příštího týdne jsem čekal poctivě na Skypu. 5 minut před začátkem pohovoru si mě na Skype přidal sám velký CEO. Napsal mi: “Ahoj Marku, account managerka bohužel nemůže, musíme call přesunout na jindy.” Byl jsem zklamaný. Měl jsem tep 180 a věděl jsem, že to budu muset absolvovat jindy. Pak ale napsal: “Jak se jinak máš?” Tak mu píšu, že dobře, ale že jsem chtěl už mít ten call za sebou, na čež hned odepsal: “So let’s do a call in english then. Give me 5 mins” Moje odpověď zněla: “That sounds great :) ok” Ve skutečnosti jsem si ale řekl: “Tak to je v hajzlu :D”

Náš call trval asi 5 minut. David (CEO) byl zrovna v Mexiku. Ležel si na lehátku u bazénu, na webce mi ukazoval jaké tam mají počasí, no prostě kápo :) V životě jsem však neudělal v angličtině tolik chyb. Chtěl jsem se ho například zeptat, co dělá v Mexiku, ale říkám mu: “Whad did you do in Mexiko?” Nicméně call utekl jako voda a na konci říká něco ve smyslu: ”Don’t worry. Your grow will be fast in our company.” Načež mu říkám: “So English interview is done?” “Ye, it’s done,” odpovídá.

Kdo jinej mi může posvětit angličtinu, než CEO? Nic vyššího už není. David si byl vědom toho, že i když makají pro anglicky mluvící klienty, není angličtina důvod zamítnutí. Prostě mi dal příležitost a já hned druhý den dostal zadání testovacího projektu.

Jak vypadal testovací projekt? Pozvali si mě nakonec do Prahy? A jak to celé dopadlo? Najdete v dalším článku.

Leave this empty:

Vložit komentář

* Toto pole musíte vyplnit
* Toto pole musíte vyplnit

Komentáře

  • Zatím žádný komentář